Pomysły na oryginalne kotlety

Zarumienione, pachnące przyprawami kotlety mogą stanowić wspaniałe danie zarówno na obiad, jak i na kolację. Tradycyjny kotlet schabowy czy klasyczne sznycle z mięsa mielonego to potrawy z całą pewnością nam wszystkim doskonale znane, królujące na naszych stołach od wielu lat.

Przyrządzając kotlety, należy dbać przede wszystkim o to, by mięso nie traciło wilgoci, gdyż tylko wtedy danie będzie niezwykle soczyste oraz chrupiące. Tyczy się to zarówno kotletów z kurczaka, jak i z mięsa wieprzowego. Uniwersalne mięso schabowe może nam oczywiście posłużyć nie tylko do przygotowania słynnych schabowych. Z niego możemy przyrządzić także nieco mniej znane kotlety. Przepisy na kotlety po cygańsku, szwajcarsku i parysku są naprawdę proste, a danie to na pewno zachwyci nie jednego smakosza mięs.

Schab jest także podstawą jeszcze jednego pysznego dania, którym jest kotlet devolay z szynką i serem z piekarnika. To zawijane kotleciki, zawierające w środku nadzienie z szynki oraz sera żółtego.

Z różnego rodzaju mięs wykonywane są również gotowane pulpety, klopsy, zrazy rybne w sosie. Zarówno pulpety, jak i klopsy i zrazy są specyficznymi odmianami kotletów. W przeciwieństwie do sznycli czy schabowych nie są one smażone, a gotowane. Podaje się je najczęściej z różnego rodzaju sosami.

Jeśli znudziły ci się klasyczne schabowe czy sznycle, możesz je przygotować w nieco inny sposób. Mielone inaczej – z pieczarkami, kapustą, jajkiem mogą być świetną alternatywą dla tradycyjnych kotletów, podobnie jak kotlety z kurczaka lub indyka z majonezem.

Chociaż dania mięsne wydają się być naszej polskiej kuchni szczególnie bliskie, to jednak w wielu domach znane są również bardzo dobrze kotlety bezmięsne. Jarskie kotleciki sojowe z serem tofu, feta bądź bezmięsne kotlety jajeczne, ryżowe, ziemniaczane są dość proste w przygotowaniu, a przy tym mogą stanowić zdrowy, pełnowartościowy posiłek, zwłaszcza, jeśli podamy je z dodatkiem ugotowanych warzyw.

Kotlety, zarówno mięsne, jak i te bezmięsne, można przygotowywać obecnie na wiele różnych sposobów. Możemy sięgać po nie nawet jeśli przebywamy na diecie, przyrządzając je w niskokalorycznej wersji, panierując jedynie w jajku i piekąc w piekarniku.